Sayfalar

22 Kasım 2011 Salı

sakın deneme!


deneme nedir nasıl yazılır bilmem. 3 ya da 4 yıldır yazıyorum. benim için yazmak vardır.deneme başlığı altında yazıyorum bir şeyler.
şimdiye dek bilinç altımda deneme sadece 1-2 bozuk paragrafı alt alta getirmekten ibaretti. hala öyle aslında. biraz daha resmiyet kazandırarak deneme adı altında yazıyorum her neyse. deneme denince kaliteli şeyler gelmez akla. denemedir. özensiz biçimsiz. kısa ama öz ve vurgulu. şiir denemesi, öykü denemesi vs...
benimki deneme denemesi. başlık altında saçmalama sanatıdır bana göre. etkili olduğu söylenebilir bazı lafların. başlığı bulmak en zorudur bazen. bazen de ilk başlığı bulursun. ''don't try'' sözü sevdiğim yazarların başında gelen amerikan edebiyatının önde gelen isimlerinden charles bukowski'nin mezar taşında yazar. sakın deneme anlamına gelir. ama neyi kastettiği anlaşılmaz. yaşamayı ya da aşık olmayı deneme diyebilir. sokağa çıkmayı deneme , medeniyeti deneme , ilişki kurmayı deneme...
tehlikeli bir örneklendirme yaparak yazıma(denememe) devam ettim. her telden çalarak -en azından türk edebiyatının izlerini taşımayarak - yazıyorum genellikle. amacım belki yazar olmak. yaratıcı tarzda şeyler. kolay değil belki. diplomasız para kazanmak.
hoş olurdu bu yaşta amatör bir ödül kazanmak. ama yazılarımı sadece kendime ait köklü blog'umda yayımladım şimdiye dek. denemelerin denemesi, ilk denemem, sakın deneme malzeme yetersizliğinden bir kaç kelime sonra bitiyor.